A kérdés sok ember számára releváns lehet, hiszen sokan nem hallottak erről a vállalkozást segítő formáról. Holott létezik, és mint ilyen, szakmai alapelvekkel és irányvonalakkal rendelkezik.
Minden cég számára szükséges olyan ember, aki segít a háttérmunkában, az ügyintézésben, olyan feladatokban, amelyek időt és energiát vesznek el a vezetőtől.
Képzeld el hogy cukrász vagy. Csodás tortákat készítesz, a híred szájról-szájra terjed. Egyre több a megrendelésed, de rengeteg időt elvisz a rendelések felvétele, rögzítése, a számlázás, a vállalkozásod marketingelése. Egyre kevesebb időd jut a szenvedélyedre: a sütésre.
Választanod kell: vagy sütsz, vagy a papírokat töltöd ki, esetleg a közösségi médiában posztolsz. Van-e megoldás? Több is: éjszaka csinálsz minden pluszmunkát és hullafáradt leszel. Vagy kevesebb tortát vállalsz, mert a többi feladatod is el kell látnod, ahhoz hogy minden jól menjen. Vagy felveszel egy munkaerőt, akinek fizeted a járulékait, a bérét, és biztosítasz hozzá irodát is.
VAGY, szerződést kötsz egy virtuális asszisztenssel, aki bár nincs jelen fizikailag az életedben, mégis: a háttérből, az online lehetőségeket kihasználva hatékonyan a támogatásodra lesz.
Megbeszélitek, hogy milyen munkafolyamatokra lenne szükséged. Ezeket írásban rögzítitek, megbeszélitek a munkadíjat. A szükséges felületekre hozzáférést biztosítasz, és máris indulhat a közös munka. Az már a kettőtök megállapodása, hogy milyen időszakonként kérsz visszajelzést, beszámolót, a haladásról.
Fontos, hogy a számodra megfelelő asszisztenst válaszd! Ahogy más szakmákban, itt is különböznek az emberek a személyiségük, és a képzettségük szerint. Van, aki a számvitelben erős, és pöpec kimutatásokat tud neked készíteni, diagramokkal. Van, aki a szervezésben jó, és ehhez nyújt neked hatékony segítséget. Lesz olyan ember, aki a közösségi médiádat tudja vinni, és minden platformon eljuttatja vállalkozásod hírét másoknak.
Tetszene? Kérj ajánlatot!